Дар ҷомеаи мо нафароне ҳастанд, ки ба доми гумоштагони ташкилоти байналмилалии экстремистии «Ҳизб-ут-таҳрир» афтида, фирефтаи таблиғоти харобкоронаи онҳо мешавад. Гарчанде  фаъолияти ин ташкилоти ифротгарои моҷароҷӯй дар кишварамон манъ гардидааст, як фирқа гумроҳшудагон бе ягон андеша узвияти онро қабул мекунанд. Ҳамин тавр, ба як навкари фармонбардори ин таш­килоти пинҳонкори зиддидавлатӣ  табдил меёбанд. Бо супориши хоҷагони ҳизбиаш фаъолона аз пайи гирди худ ҷамъ овардани аъзою ҳамсангарҳои нав мешавад.

     Аз ин бармеояд, ки шояд на ҳама аз мақсаду ҳадафҳои ин ташкилот хабар дошта бошанд. Бояд гуфт, ки «Ҳизб-ут-таҳрир»  соли 1952 дар давлати Фаластин таъсис ёфта, мақсади ниҳоияш барпо кардани як хилофати исломӣ дар ҳудуди давла­тҳои мусулмоннишин мебошад. Онҳо ҳамаи давлатдориҳоеро, ки ҳоло дар қаламрави кишварҳои мазкур вуҷуд доранд, зиддиисломӣ ҳисоб мекунанд. Бинобар ҳамин, тарафдоронашонро ба ҷиҳод алайҳи ин давлатдориҳо ва бо зурӣ, бо роҳи мусаллаҳона сарнагун сохтани онҳо даъват мекунанд. Ҳамаи ҷангу ҷидолҳо, қатлу кушторҳои одамони бегуноҳ дар давлатҳои гуногуни мусулмонӣ, ки имрӯз ҷаҳонро ба даҳшат овардаанд, аз ҷониби пайравони, ана ҳамин ҷунбишҳои харобкор содир мегарданд. Фарқе нест, ки онҳо имрӯз ҳар ҷо ташкилоту гурӯҳҳо ва номҳои ҳархела доранд. Роҳи ҳамаашон як, вайрон кар­дани сохторҳои давлатӣ ва расидан ба мақсадҳои нопоки шахсиашон мебошад. Барои ҳамин бе гап нест, ки ҳоло онҳо дар минтақаҳои ишғолкардаашон конҳои нафтро соҳиб гардида, онро худсарона ба фурӯш баровардаанд, бонкҳо, молу мулки одамонро ғорат ва бо пули ҳамаи онҳо яроқи марговар харидорӣ мекунанд. Ният ва амалу кирдорҳои ғайриинсонии ифротгаорён  зидди Конститутсияи  амалкунандаи давалати мо буда, ба барҳам додани кишвари ободу осоиштаи мо равона гардидаанд. Ҳамин нияти бади «Ҳизб-ут-таҳрир»  буд,  ки ҳанӯз соли 2001-ум Суди Олии Ҷумҳурии Тоҷикистон фаъолияти ин ҳизбро дар  қаламрави кишварамон манъ карда буд. Амали аъзоёни  ин таш­килот дар бисёр давлатҳои дигар ҳам қатъ гардидааст.

     Аммо боиси нигаронист, ки ин гуна инсонҳо дар дунё яктову дуто нестанд. Одамони бегуноҳро дар Ироқу Сурия киҳо ба ҳалокат мерасонанд, гаравгон мегиранд, шаҳрҳоро хароб месозанд?  Аъзоёни ҳамин гурӯҳҳо, албатта.  Ҳамин гуна одамон ба халқи худ низ  хиёнаткоранд ва сад таассуф, ки онҳо аз  ноҳияи мо ҳам баъзе думравону бандагони хешро пайдо кардаанду дар хоки бегона ба кирдорҳои ғайриинсонии зидди мардумӣ: ба монанди ғорат ва қатлу куштори мусулмонон шарик шудаанд.

     Агар фикр карда бинед, решаи ҳамаи ин зуҳуроти нобахшиданӣ дар чаласаводиву бедонишии динӣ аст. Чунки агар онҳо савод медоштанд, мефаҳмиданд, ки гурӯҳбозӣ, тафриқаандозӣ  дар ислом гуноҳ аст. Ва шиаву суннӣ, ки ҳоло дар Ироқу Сурия бо ҳам меҷанганд, самараи ҳамин гурӯҳбозӣ дар ислом барои мансаб, барои тоҷу тахт аст. Мефаҳмиданд, ки ба як каси бегуноҳ ҳамла кардан назди Худо гуноҳи азим аст ва оқибати рафтори ҳар як кас  хоҳ диндор ва хоҳ бедин, дар дасти Худост. Бандагон ҳақ надоранд дар бораи имони касе ҳукм ба­роранду дар ҳамин асос ба ама­ли ваҳшиёнае даст бизананд. Мефаҳмиданд, ки дунё фақат аз мусулмонҳо иборат нест, ҳатто ҳамин Тоҷикистони мо ҳам. Дар олам дину мазҳабҳои гуногун ҳастанд ва ҳамаи онҳо ҳаққи мавҷудият доранду ҳукмкунанда фақат Худост, ки доност ба ҳамоне, ки кадомаш ҳақу кадомаш ноҳоқ аст. Инсон иҷозат надорад, ки ба хотири исботи дурустии ақидааш силоҳ бардорад.  Агар ин тавр мешуд, дунё дар хоку хун оғушта мегардид.

    Шукр, ки давлати тозаистиқлоли мо роҳи дунявии давлатдориро пеш гирифтааст, чунки он баро­барии динҳо, демократияро таъмин мекунад ва намояндагони ҳамаи динҳо дар ибодату эътиқодҳояшон озоданд. Кӯшиши зиёдаравӣ кардан, ақидаҳои яктарафаю ифротии гурӯҳҳои иртиҷоии исломиро аз хоки бегона ба Тоҷикистон овардану сари мардум бор кунонидан ягон оқибати хуб надорад. Ин гуна касон зидди тамоми ҷомеа мешаванд, ҳатто зидди падару модари худашон, аз падару модар, аз зану фарзанд даст мекашанд. (ба таърихи ҷанги шаҳрвандӣ нигаред).  Ҳақиқат ҳамин аст, ки мо бояд аз панду андарзҳои ниёгони  худ истифода карда, фарзандонамонро огоҳ кунем, ки ин тариқаи рафтору зиндагӣ  хатост ва оқибати хуб надорад. Мо бояд пеш аз ҳама маърифатпарвар бошем, бо дониш чашми фарзандонамонро кушоем. Махсусан, саҳми модарон дар ин кор хеле барҷаста буда, ба хотири он, ки онҳо фарзандонашонро хуб раҳнамоӣ  кар­да тавонанд, бояд худашон донишманд, аз оламу одам бохабар бошанд, ба саводомӯзии фарзандонашон дар мактаб эътибори аввалиндараҷа диҳанд. Фақат ҳамон вақт мо аз ин ҳодисаҳои ногувор эмин буда метавонем, ки дар пешрафту шукуфоии давлатамон саҳмгузор бошему амнияти давлатамонро ҳифз карда тавонем.

Воҳидов Б.

     Дар як қатор кишварҳо пайдо шудани ҳизбу ҳаракатҳои террористиву экстремистӣ, ҷараёну равияҳои моҷароҷӯю тафриқаандоз, назири «Салафия», «Ҳизб-ут-таҳрир», «Ҳаракати толибон» боиси нигаронии аҳли ҷомеа гардидааст. Аз таҳлилу баррасии барномаҳои алоҳидаи телевизионии баъзе кишварҳои хориҷӣ, рӯзномаву маҷаллаҳо ва шабакаҳои интернетӣ бармеояд, ки масъулони бархе аз сомонаҳои ба ном динӣ, бо шеваҳои ба худ хос, наврасону ҷавонони гумроҳро ба доми фиреби худ афканда, онҳоро дар рӯҳияи пайравӣ аз террористон ва ифротгароён тарбия менамоянд.   Аз 30 марти соли 2006 ва 11 марти соли 2008 фаъолияти созмонҳои тер-рористӣ ва экстремистӣ, аз ҷумла «ал -Қоида», «Ҳара-кати исломии Туркистони Шарқӣ», «Ҳизби исломии Туркистон», «Бародарони мусулмон», «Лашкар-ут-Тайиба», гурӯҳи исломии «Ҷамъият-ут-таблиғ», таш-килоти динии мис-сионерии «Созмони таблиғот» дар мамлакат мамнуъ эълон гардиданд. Ҳамчунин, бо назардошти хусусияти ҷудо-ихоҳӣ доштани равияи динии  «Салафия», дар асоси аризаи даъвогии  Прокурори генералӣ, бо Қарори Суди  Олии Ҷумҳурии Тоҷикистон, аз 8 ян­вари соли 2009, ин  равия ғайриқонунӣ эътироф гардида, фаъолияташ дар ҳудуди кишвар манъ карда шуд. Моҳи сентябри соли 2015 бошад, фаъолияти Ҳизби наҳзати исломии Тоҷикистон қатъ гашт.Пайравони равняи «Салафия» соли 2000 дар Тоҷикистон пайдо шуда, бо тарзи либоспушӣ, аз ҷумла пӯшидани шиму эзори кӯтоҳ ва баланд гуфтани «омин» дар миёнаи намоз ва даъвати мардум ба кандани санги мазорҳо фарқ мекарданд. Чунин амалҳо боиси тафриқаангезӣ  миёни мусулмонон гардид. Мусаллам аст, ки «Салафия» дар ҳама гушаву канори дунё меҳмони нохонда буда, бо амалиёти террористӣ ба расму оин, фарҳанги мардумони таҳҷоӣ, амният ва суботи давлат-дории миллӣ  хатари ҷиддӣ эҷод мекунад. Салафиҳо барои сарнагун сохтани низоми демократӣ омодаанд, ки даст ба ҳама гуна ҷиноят зананд. Онҳо дар ҳамкорӣ бо дигар созмонҳои террористию ифротгаро барои ноором сохтани вазъи сиёсӣ ва эҷоди ҷангҳои мазҳабӣ дар киш-варҳои Осиёи Марказӣ ва Қафқоз аз шеваҳои гуногун кор мегиранд.

Муроди  МАСЪУЛ

     Имруз дар толори Мақомоти иҷоияи ҳокимияти давлатии ноҳияи Рӯдакӣ мулоқоти Раиси ноҳия муҳтарам Акрамзода Рустам бо ҷавонон баргузор гардид. 
     Дар мулокот ҷавонон аз сохторҳои маҳалли, мақомотҳои ҳифзи ҳуқуқ, афсарон, варзишгарон, гирандагони стипендияи Президентӣ ва Раиси ноҳия, омузгорони ҷавон, табибони ҷавон ва дигар фаъолони чавон иштирок намуданд. 
     Дар аввал Раиси ноҳия ба сухан баромада ҳамаи ҷавононро ба дуст доштани Ватан, дониши хубу аъло, омухтани забонҳои хориҷӣ, шомил нашудан ба гуруҳҳои тундрав, фаъолияти хуби корӣ нишон додан, содиқ будан ба Ватан даъват намуданд. 
     Сипас ҳисоботи Мудири бахши кор бо ҷавонон ва варзиши ноҳия Сатторӣ Абдулло доир ба фаъолияти бахши кор бо ҷавонон ва варзиш дар самти ҷавонон ва варзиш шунида шуд. 
     Муҳтарам Акрамзода Рустам ба муовинон ва дигар роҳбарони сохторҳои маҳаллии ноҳия ҷихати дастгирии ҷавонон ва иштироки варзишгарон дар мусобикаҳои чумхуриявӣ ва байналмиллалӣ дастуру супоришҳо доданд. 
     Дар маросими тантанавӣ ба ҷавонони фаъоли ноҳия, ки дар соҳаҳои гуногун кору фаъолияти хуб доштанд бо сипосномаҳои Раиси ноҳия кадрдони гардиданд. 
     Инчунин шаҳодатнома, сипоснома ба волидайни гирандагони стипендия ва маблағи стипендияи Раиси ноҳия ба барандагони стипендия супорида шуд.

Подкатегории